Fa uns anys, coneixedor del meu interès per vertebrar una Catalunya ferroviària, Josep Huguet em va posar en contacte amb Via Lliure. El col·lectiu Via Lliure és una associació que va néixer al Berguedà amb la finalitat de promoure i sensibilitzar sobre els avantatges del transport per ferrocarril quant a sostenibilitat, capacitat i utilitat. L’entitat encabia gent de diversos interessos ferroviaris des de l’aficionat a les maquetes, el col·leccionista d’accessoris o l’usuari de tren, tots plegats amb l’interès comú de potenciar aquest servei i intentar convèncer els polítics de la utilitat d’ampliar la xarxa catalana.
Tot i que el moviment va començar amb demandes de cobertura pel Berguedà els caps visibles de l’entitat tenien molt clara la seva visió transversal i no excloent, i concebien les seves reclamacions exportables a tot el país. D’aquesta manera, durant un temps, els organitzadors de Via Lliure del Berguedà i els que ens afegírem del Bages estiguérem treballant en aquesta línia també a la nostra comarca amb les mires posades a millorar un servei pèssim cap a Barcelona i tercermundista cap a Lleida. Paral·lelament organitzàvem un cop l’any coincidint amb la fira trens fins a Santpedor amb èxits rotunds de participació. Voldria dir que l’ànima de l’entitat berguedana la formaven professionals de diversos àmbits molt ben valorats en els seus camps amb un amor immens a la seva terra i una actitud encomiable. Ho reforço perquè estem massa mal acostumats a que una persona quan triomfa en el seu ofici fora de casa sovint oblida els seus orígens. Recordo haver-nos reunit amb Felip Puig i Enric Ticó quan eren el Conseller i Director General del departament responsable i fins i tot haver participat en el programa el Medi Ambient de TVC.
Casualment la setmana passada vaig coincidir amb un d’aquests berguedans compromesos del Via Lliure i tinguérem l’oportunitat d’asseure i parlar una mica de tot i de tots. Sembla que el projecte d’eix transversal ferroviari i l’estudi del metro del Bages entre Súria i Sallent han produït que Via Lliure estigui en fase d’observança però ells, majoritàriament els del món periodístic, no han perdut els ànims de continuar millorant la vida de la comarca i fa ja més d’un any que van crear el Berguedà Actual. Mentre m’ho explicava, i tenint en compte la meva experiència recent, xalava veient la il·lusió que tenia en el projecte i com lluny d’haver creat aquest mitjà de comunicació com a eina per enriquir-se gaudia comprovant com setmana darrera setmana repartien més de quinze mil exemplars en una comarca de poc més de quaranta mil persones.
Aquesta aposta per la terra i aquest compromís per l’acció bé valen tota la sort del món. Són l'exemple de la gent que necessita aquest país.
Tot i que el moviment va començar amb demandes de cobertura pel Berguedà els caps visibles de l’entitat tenien molt clara la seva visió transversal i no excloent, i concebien les seves reclamacions exportables a tot el país. D’aquesta manera, durant un temps, els organitzadors de Via Lliure del Berguedà i els que ens afegírem del Bages estiguérem treballant en aquesta línia també a la nostra comarca amb les mires posades a millorar un servei pèssim cap a Barcelona i tercermundista cap a Lleida. Paral·lelament organitzàvem un cop l’any coincidint amb la fira trens fins a Santpedor amb èxits rotunds de participació. Voldria dir que l’ànima de l’entitat berguedana la formaven professionals de diversos àmbits molt ben valorats en els seus camps amb un amor immens a la seva terra i una actitud encomiable. Ho reforço perquè estem massa mal acostumats a que una persona quan triomfa en el seu ofici fora de casa sovint oblida els seus orígens. Recordo haver-nos reunit amb Felip Puig i Enric Ticó quan eren el Conseller i Director General del departament responsable i fins i tot haver participat en el programa el Medi Ambient de TVC.
Casualment la setmana passada vaig coincidir amb un d’aquests berguedans compromesos del Via Lliure i tinguérem l’oportunitat d’asseure i parlar una mica de tot i de tots. Sembla que el projecte d’eix transversal ferroviari i l’estudi del metro del Bages entre Súria i Sallent han produït que Via Lliure estigui en fase d’observança però ells, majoritàriament els del món periodístic, no han perdut els ànims de continuar millorant la vida de la comarca i fa ja més d’un any que van crear el Berguedà Actual. Mentre m’ho explicava, i tenint en compte la meva experiència recent, xalava veient la il·lusió que tenia en el projecte i com lluny d’haver creat aquest mitjà de comunicació com a eina per enriquir-se gaudia comprovant com setmana darrera setmana repartien més de quinze mil exemplars en una comarca de poc més de quaranta mil persones.
Aquesta aposta per la terra i aquest compromís per l’acció bé valen tota la sort del món. Són l'exemple de la gent que necessita aquest país.
1 comentari:
Magnific article noi. M'has tocat la fibra ni jo en sabía tant d'aquesta gent.
Publica un comentari a l'entrada