dilluns, 28 de gener de 2008

TV3 líder de la informació política i els mitjans digitals creixent

Que més del 56% dels catalans ens informem de les notícies polítiques a través de TV3 molt per sobre del segon catal que just supera el 10% (Antena 3) és una notícia que hauria de ser meravellosa si no fos que encén un focus a sobre seu a ulls dels partits polítics. Més quan existeix tanta controvèrsia amb els nomenaments dels òrgans gestors i ètics, es denuncien intents de pressió, es fan afirmacions demagògiques i interessades, vivim el cas de la Catosfera i vés a saber quantes coses més que no arribem a conèixer. De totes maneres la notícia és positiva com a fet normalitzador de la realitat catalana tot i que a nivell televisiu tampoc existeix alternativa. I aquest és l’altre perill.

Així mateix el Baròmetre d’Opinió Política remarca que la televisió és el mitjà més utilitzat per estar informat en aquest camp per sobre de la premsa (16 punts de diferència), la ràdio i internet. En aquest cas internet ja suposa un 15% del total de consultes polítiques i se suposa que és un percentatge que anirà creixent exponencialment.

A l’hora d’organitzar La muntanya russa vaig triar fer un modest portal periodístic accessori al costat dels meus escrits. Em consta perquè així m’ho han fet saber que hi ha lectors d’aquest bloc que em punxen per a poder fer la repassada diària a la premsa digital. El potencial del model informatiu, de la rapidesa de cerca d’una informació d’interès, de l’actualització instantània i de l’especialització de molts d’aquests mitjans el fan un element que creixerà exponencialment els propers mesos. És tasca també dels blocaires potenciar l’expansió del model informatiu i d’opinió digital tant com potenciem el nostre autoconsum ja que de l’embranzida i la vinculació que agafem amb molts d’aquests mitjans en dependrà la influència que en vulguem tenir en el futur. Creixem junts per a construir un accés a la informació més lliure i transversal.

Només voldria apuntar un detall que és comú a gairebé totes les capçaleres únicament digitals: jo que vinc del món comercial de la publicitat m’entristeix veure com junt a la fantàstica feina periodística de la majoria de mitjans es perd l’oportunitat de buscar comptes que no siguin endogàmiques. Creure’s més la feina i apostar per la normalització comercial és l’assignatura pendent dels mitjans digitals.